نقاشی ساختمان | لیست قیمت نقاشی ساختمان و منزل مصوبه اتحادیه نقاشان

اراه خدمات نقاشی ساختمان در تهران با بهترین کیفیت

شماره تماس مستقیم برای سفارش خدمات نقاشی ساختمان توسط بهترین نقاش تهران

نقاشی ساختمان با مجوز رسمی از سازمان شهرداری

سایت شهرداری شهرکرد در نظر دارد از کلیه نقاشان محترم استان تهران دعوت نماید جهت آگهی نقاشی ساختمان در تهران در این سایت اقدام به ثبت آگهی نقاشی ساختمان خود شوند این سایت با بازدهی بسیار بالا زمینه ایجا یک بازرا مناسب در این اقتصاد نا به سامان مملکت می باشد پس هر چه سریعتر نسبت به درج آگهی نقاشی ساختمان در تهران نمائید لذا این سایت در نظر دارد تعداد محدودی از زحمت کشان در حوزه نقاشی ساختمان برایشان آگهی درج نماید . اولین اقدام برای همکاری با کمترین قیمت نقاشی ساختمان در تهران روبرو خواهد شد .

نقاشی ساختمان

نقاشی ساختمان

نقاشی ساختمان چیست؟ از چه نوع رنگ‌هایی در نقاشی ساختمان استفاده می‌شود؟ مراحل اصلی نقاشی ساختمان چیست؟

خوشبختانه یا متأسفانه تمام علوم و تکنولوژی‌ها امروزه در مسیری قرار گرفته‌اند که بیشتر در خدمت دکوراسیون و زیبایی هستند و استقبال بی‌نظیری از آن­ها هم صورت گرفته است و روز به روز این استقبال هم بیشتر می‌شود. امروزه تمام افراد تمایل دارند که در محیط‌هایی زندگی و کار کنند که از فضای مطلوبی برخوردار است. نقاشی ساختمان یکی از تکنیک‌ها و تخصص‌هایی است که می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در دکوراسیون و زیبایی ساختمان‌ها دارد. در این مطلب به انواع نقاشی‌های ساختمان و جزئیات آن‌ها می‌پردازیم.

نقاشی ساختمان چیست؟

نقاشی ساختمان به نوعی پوشش گفته می‌شود که برای دیوارها، سقف‌ها، درب و پنجره و هر نقطه دیگری از ساختمان استفاده می‌شود تا بتواند میزان زیبایی و تناسب نقاط مختلف را افزایش دهد. ساختمان‌سازی از مراحل بسیاری زیادی تشکیل می‌شود که نقاشی آخرین مرحله آن است، بنابراین می‌توان با فراغ بال بیشتر و دست بازتری به آن پرداخت. نقاشی ساختمان بیشتر برای بخشیدن روح به فضای ساختمان استفاده می‌شود و می‌تواند انواع لکه‌ها را از بین ببرد. در اصل می‌توان نقاشی ساختمان را به دو نوع اصلی تقسیم کرد که نوع اول آن نقاشی فضای داخل ساختمان و نوع دوم آن نقاشی فضای خارجی ساختمان است و می‌توان برای هر کدام از این قسمت‌ها از انواع رنگ‌های مختلف بهره برد.

انواع رنگ‌هایی که در نقاشی ساختمان استفاده می‌شود

با توجه به نوع ساختمان، سلیقه افراد، نوع استفاده از ساختمان و سایر فاکتورهای دیگر می‌توان از انواع رنگ‌های مختلف برای نقاشی آن استفاده کرد. از جمله مهم‌ترین انواع رنگ در نقاشی ساختمان‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

رنگ روغنی

این رنگ یکی از پرکاربردترین رنگ‌ها در نقاشی ساختمان‌هاست و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. رنگ روغنی خود به سه دسته مات، براق و نیمه براق تقسیم می‌شود و مزایای زیادی مانند مقاومت در برابر گرد و غبار و دوده و قابل شستشو بودن دارد؛ اما نکته منفی که در مورد این رنگ‌ها وجود دارد این است که مقداری سرب در آن‌ها وجود دارد که برای مدت­های زیادی از بین نمی‌رود و اثرات مضری خواهد داشت. همچنین به خوبی نمی‌توانند دیوارهای معیوب را پوشش دهند و باید حتماً زیرسازی مناسبی داشته باشند.

رنگ پلاستیکی

رنگ پلاستیکی نیز محبوبیت بالایی دارد زیرا سریعاً خشک می‌شود، هیچ بویی ندارد و قابلیت پوشانندگی بالایی از خود نشان می‌دهند. رنگ پلاستیکی نیز به دو دسته تمام پلاستیک و نیم پلاستیک تقسیم می‌شود. هر چند که این رنگ قابلیت شستشو ندارد اما در میان مردم ایران محبوبیت بالایی دارد و معمولاً برای سقف‌ها و داخل کمدهای دیواری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رنگ آکریلیکی

این نوع رنگ نیز مانند رنگ‌های روغنی در سه دسته مات، براق و نیمه براق وجود دارند و در مقایسه با رنگ‌های پلاستیک قدرت جذب آب کمتری دارند و می‌توان تا حدودی آن‌ها را قابل شستشو دانست. رنگ‌های آکریلیک در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارند، دوام و طول عمر بالایی دارند، بوی کمتری دارند پوشش دهی بالایی دارند و سریع‌تر از رنگ‌های قبلی عمل می‌کنند. رنگ‌های آکریلیک دارای نوع‌های دیگری از رنگ‌ها هستند که رنگ ضدزنگ آکریلیک و رنگ آستری آکریلیک هستند که استفاده‌های متنوعی دارند.

رنگ مولتی کالر

همان‌طور که از نام آن پیداست رنگ مولتی کالر در اصل ترکیبی از چندرگه از رنگ‌های مختلف است. این رنگ مقاومت بسیار بالایی در برابر انواع آلودگی‌ها دارد از این‌رو بیشتر برای محیط‌های پر استفاده و پر رفت و آمد استفاده می‌شود. هرچند که رنگ‌های مولتی کالر نیز قابلیت شستشوی 100% را ندارند اما به دلیل بافت رنگ و مقاومت بالا در برابر آلودگی‌ها کمتر به شستشو نیاز دارد و همین دلیل محبوبیت آن در بین تعداد زیادی از افراد شده است. این رنگ‌ها بدون بو هستند و ترمیم آن‌ها به راحتی امکان‌پذیر است، سرعت اجرای نقاشی با این رنگ بسیار خوب است به همین دلیل برای محیط‌های که نمی‌توان برای مدت زیادی خالی بماند بسیار مناسب است.

  • ایراد عمده این رنگ‌ها این است که نیاز به یک زیرسازی مناسب دارند که برای آن باید از یکی از انواع رنگ‌های پلاستیکی، روغنی یا آکریلیک استفاده کرد که این امر می‌تواند هزینه‌بر باشد.

رنگ بلکا

رنگ بلکا نیز یکی از رنگ‌های ساختمانی است که از الیاف‌های سلولزی تشکیل می‌شود و در 3 طرح مختلف با نام‌های رشته‌ای، نرم و دانه‌دار در دسترس هستند. این رنگ بسیار دوستدار محیط‌زیست است و در کشورهای توسعه‌یافته استقبال خوبی را به خود دیده است. از دیگر مزایای رنگ بلکا می‌توان به بهداشت بودن و عدم ایجاد حساسیت، قیمت مناسب، شستشوی آسان، تنوع بالا در رنگ و طرح، اجرای سریع، عایق مناسب انرژی، بازسازی بسیار راحت، عدم ترک خوردگی و مقاومت بالا در برابر ضربه اشاره کرد.

اصول نقاشی ساختمان

نقاشی ساختمان نیز مانند تمام مراحل دیگر دارای اصول و قواعدی است و برای آنکه به نتایج مثبت و قابل قبولی ختم شود لازم است که این اصول و قواعد به درستی رعایت شوند.

انتخاب رنگ

با توجه به توضیحات کاملی که در مورد انواع رنگ‌های مورد استفاده در نقاشی ساختمان داده شد، اولین مرحله از نقاشی ساختمان انتخاب رنگ مناسب با توجه به نوع استفاده و محیطی که از آن استفاده می‌شود می‌باشد.

سمباده کشی محل مورد نظر

برای آنکه نقاشی دیوار یا هر سطح دیگری به خوبی ظاهر شود و نمای زیبایی به خود بگیرد لازم است که قبل از شروع به نقاشی و رنگ آمیزی، سطوح مختلف دیوار و محل‌های دیگر را سمباده بکشید تا هرگونه ناهمواری و برجستگی را برطرف کنید. البته باید توجه داشته باشید که سمباده کشیدن بیش از حد می‌تواند خودش باعث ایجاد ناهمواری شود بنابراین باید به صورت اصولی و دقیق انجام شود.

بتونه‌کاری

بتونه این قابلیت را دارد که اکثر ایرادات نقاشی ساختمان‌ها را پوشش دهد. بتونه‌کاری بهترین راهکار برای زیرسازی و رفع نواقص روی دیوار و سطوح مختلف است. با این ماده می‌توان انواع ترک‌ها، سوراخ‌ها و ناهمواری‌های مختلف را برطرف کرد و سطوح مختلف را برای نقاشی آماده کرد؛ اما بتونه‌ها یک ایراد اساسی دارند که ممکن است برای محیط‌های خاصی مناسب نباشند و آن جذب رطوبت است که باعث زشت شدن سطح کار خواهد شد؛ اما امروزه به جای بتونه از پرایمرهای رنگی استفاده می‌شود که می‌تواند پوشش بهتری به دیوار بدهد و نقاشان حرفه‌ای حتماً قبل از نقاشی با رنگ اصلی از این پرایمرهای استفاده می‌کنند. پرایمرهایی که به رنگ اصلی نزدیک هستند می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای زیباتر شدن چند برابری نقاشی ساختمان کمک کند.

حذف رد قلم‌مو

برای آنکه دیوار یا سطح نقاشی شده زیبایی بهتر و جذاب‌تری داشته باشد لازم است که رد قلم‌مو از بین برود و برای این کار معمولاً از نرم‌کننده‌ها استفاده می‌شود. این مواد باعث می‌شود که رنگ دیرتر خشک شود اما زیبایی بیشتر دارد و برای رنگ‌آمیزی‌های بعدی نیز مشکلی پیش نخواهد آمد

رنگ‌آمیزی دقیق مرز دیوارها با سقف

با توجه به اینکه امروزه تقریباً رنگ سقف با دیوارها متفاوت است این دغدغه همیشه وجود دارد که این رنگ‌ها تداخلی باهم نداشته باشند. برای این کار نقاشان حرفه‌ای با ایجاد یکی خراش در مرز سقف و دیوار مانع از تداخل رنگ‌ها می‌شوند.

ممانعت از رنگی شدن کف ساختمان

با توجه به آنکه نقاشی و رنگ‌آمیزی آخرین مرحله از ساخت ساختمان است باید مواظب بود که رنگ‌ها بر روی سرامیک‌ها و کف ساختمان نریزد چون باعث زشت شدن آن می‌شود. برای جلوگیری از این کار باید از پارچه‌های برزنتی یا نایلون‌های استفاده کرد.

رنگ کردن اتاق‌ها به ترتیب

برای آنکه نقاشی و رنگ‌آمیزی به شکلی حرفه‌ای و زیبا انجام شود لازم است که هر قسمت را به صورت کامل رنگ‌آمیزی کرد و سپس به سراغ قسمت بعدی رفت. استفاده از چسب برای پوشاندن قرنیزها نیز می‌تواند به زیباتر شدن کار کمک زیادی بکند.

به صورت کلی مراحل نقاشی یک ساختمان را می‌توان در 10 مرحله ساده خلاصه کرد تا بتوان یک رنگ بی‌عیب و نقص بر روی دیوار و سطوح

 

مراحل مختلف نقاشی ساختمان پیاده کرد که به شرح زیر هستند:

 

  1. تمیز كردن سطوح

  2. اجرای روغن الیف ‌

  3. اجرای بتونه

  4. پوست‌زنی (سمباده زنی)

  5. آستر اوليه

  6. لکه‌گیری

  7. سمباده كاری مجدد

  8. آستر دوم

  9. آستر سوم

  10. رنگ رويه

زمان مناسب نقاشی ساختمان

حتی لازم نیست که یک نقاش حرفه‌ای ساختمان بود تا زمان مناسب برای نقاشی را تشخیص داد. تقریباً هر فردی می‌داند که هم برای نقاشی فضای داخلی و هم فضای بیرونی ساختمان فصل‌های گرم سال بهترین زمان است چرا که سطوح رنگ شده در 2-3 روز به خوبی خشک می‌شوند.

قیمت نقاشی ساختمان

قیمت نقاشی ساختمان مانند تمام مراحل دیگر ساخت و آماده‌سازی ساختمان می‌تواند بر اساس فاکتورهای مختلف متغیر باشد. به عنوان مثال نقاشی ساختمان در تهران با سایر شهرستان‌های دیگر متفاوت خواهد بود. همچنین میزان متراژ ساختمان و نوع رنگ مصرفی می‌تواند در قیمت نقاشی مؤثر باشد اما می‌توان گفت که قیمت نقاشی ساختمان در تهران با توجه به شرایط مختلف از 5 هزار تومان به ازای هر مترمربع شروع می‌شود.

اشتباهات رایج در نقاشی ساختمان

همان‌طور که گفته شد نقاشی و رنگ‌آمیزی ساختمان نقش بسیار ویژه‌ای در زیبایی و دکوراسیون آن دارد و باید با دقت ویژه‌ای انجام شود. از

مهم‌ترین و رایج‌ترین اشتباهاتی که می‌تواند به زیبایی این کار لطمه وارد کند می‌توان موارد زیر را عنوان کرد:

  • استفاده از قلم­مو و غلتک نامناسب می‌تواند باعث زشت شدن کار شود. به عنوان مثال قلم مویی که با موی طبیعی درست‌ شده است برای رنگ‌های پلاستیکی مناسب نیست.

  • استفاده بیش از حد از نوارهای رنگرزی که ممکن است باعث کنده شدن رنگ بعد از خشک شدن آن شود. بهتر است که بعد از گذشتن یک ساعت از رنگ‌آمیزی این نوارهای پلاستیکی را بردارید

  • بی‌توجهی به شرایط آب و هوایی نیز می‌تواند اشتباه بزرگی باشد که به پروسه رنگ‌آمیزی آسیب وارد کند. هوای سر مانع از خشک شدن یکدست رنگ می‌شود و هوای بسیار گرم نیز باعث ایجاد حباب در رنگ می‌شود.

  • زیرسازی نامناسب می‌تواند حتی کار بهترین نقاشان را نیز زشت و غیرحرفه‌ای جلوه دهد؛ بنابراین بتونه‌کاری و زیرسازی مناسب می‌تواند بسیار مهم باشد

  • جا گذاشتن اثر غلتک رنگ ‌بر روی سقف، آماده نکردن سطح براق، استفاده از رنگ‌های حلال در آب بر روی کاغذدیواری، انتخاب رنگ نامناسب، نقاشی در فضای کم‌نور، رنگ‌آمیزی با اسپری بدون پوشاندن سایر سطوح و رنگ‌آمیزی افراطی و بیش از حد از دیگر اشتباهاتی هستند که می‌توانند نقاشی را با مشکل روبه‌رو کنند.

 .

نقاشی ساختمان : قیمت خدمات در شهرداری شهرکرد

نقاشی ساختمان

قیمت نقا شی ساختمان با توجه به نوع رنگ ساختمانی (روغنی، پلاستیک ، مولتی کالر، اکریلیک) و متراژ ساختمان و نوع زیر کار ساختمان ( گچ - رنگ - کاغذ دیواری ) پس از بازدید توسط نقاش ساختمان تعیین می شود.
البته اکثر نقاشان با توجه به هزینه ای که دریافت می کنند کارهای خود را درجه بندی می کنند. درجه یک - دو و کار درجه سه .( مصالح و نوع زیر کار)

اکثر قیمتهای نقاشان اتحادیه نقاشان در یک رنج قیمت و با تفاوت اندکی می باشند.
امروزه با توجه به میزان درامد مردم کمتر نقاشی کار درجه یک انجام می دهد چون کار عالی نیاز به صرف زمان و هزینه مناسب می باشد . و مردم هم عادت دارند بهترین کار را با کمترین هزینه بخواهند که در عمل چنین خواسته ای متناقض می باشد و اجرا هم نمی شود .

قیمت های کارهای متعارف و معمولی در سال 98 بدین شرح می باشند.

رنگ روغنی اجرا بارنگ درجه یک استاندارد

(شرکت رنگسازی/سحر/هادی/هاویلوکس و…..)

قیمت هر مترمربع۴۵۰۰تومان الی۶۵۰۰ ،

رنگ پلاستیک اجرا بارنگ استاندارد درجه یک برای ساختمان شهرداری(سحر/سمن / پارس بهار و…..)

قیمت هرمترمربع۴۵۰۰تومان الی ۵۵۰۰تومان در شهرکرد ،

رنگ اکریلیک(روغنی بی بو) ۴۵۰۰الی۶۵۰۰

گروه رنگ های سلولزی(بلکا)

۵۰۰۰الی  ۶۰۰۰تومان

.گروه رنگهای دکوراتیو پوشش مولتی کالر

هرمترمربع۶۰۰۰تومان الی۸۰۰۰ تومان

آخرین قیمت را از ما بپرسید

نقاشی پذیرایی

برای نقاشی پذیرایی باید به عواملی به شرح ذیل توجه نمود :

1- رنگ پوشش کف بکار رفته .

2- رنگ مبلمان .

3- رنگ پرده ها .

4- میزان نور موجود و تعداد پنجره ها .

با مد نظر قراردادن عوامل فوق انتخاب رنگ مناسب امری آسان خواهد بود

همیشه و همجا گفته ام که بهترین پوشش کف برای پذیرایی پارکت لمینت می باشد این پوشش های کف با رنگ تیره و گرم خود زیبای خاصی به خانه می دهند یک اصل کلی برای این گونه خانه ها انتخاب رنگی هماهنگ و روشن برای آن است. مثل سفید و کرم نیمه مات برای دیوارها و رنگ های تیره تر از همین رنگ ها برای ابزارها و پنجره ها که با رنگ مبلمان و پرده ها هماهنگ باشد . اگر نور پذیرای در روز بسیار زیاد باشد یعنی تعداد پنجره های بزرگ در آن زیاد باشد می توان از رنگ های تیره تر برای دیوارها نیز استفاده نمود .

در ذیل تصاویری گذاشته شده است تا با الهام گرفتن از آنها ایده های نو ایجاد کنید .

نقاشی ساختمان محوطه شهرداری

در نقاشی ساختمان بخش آشپزخانه باید به عوامل و عناصری به شرح ذیل توجه شود و سپس با انتخاب رنگ مناسب زیبای بینظیری خلق شود این عوامل عبارتند از :

عوامل موثر در انتخاب رنگ مناسب

1- ابزارها و وسایل تکنولوژیک موجود در آشپزخانه و رنگ این مجموعه

در یک آشپزخانه مدرن رنگ ابزارها و وسایل تکنولوژیک یکسان انتخاب خواهد شد مانند مشکی ، سفید ، نقره ای و ...

2- رنگ کابینت های بکارگرفته شده در شهردار شهرکرد که باید تناسب خوبی با رنگ سایر عوامل داشته باشد .

3- رنگ پوششش کف آشپزخانه

حال با تعیین نمودن عوامل کلیدی موثر انتخاب رنگ مناسب راحت خواهد بود در مرود رنگ سقف آشپزخانه با توجه به وجود بخارات فراوان و دمای بالا پیشنهاد می شود فقط از رنگ روغنی براق یا نیمه مات سفید استفاده شود تا عمر بیشتری داشته باشد .

برای انتخاب رنگ دیوارها به مثال های ذیل توجه فرمایید :

مثال شماره یک :

1- رنگ ابزارها و وسایل موجود در آشپزخانه ( یخچال ، لباسشویی ، مایکروویو ، فر توکار ، اجاق ) مشکی براق می باشد .

2- رنگ کابینت ها نیز از رنگ های تیره براق می باشد .

3- قطعا در این حالت بهترین رنگ کف انتخای سفید یا رنگی تیره مانند کابینت ها خواهد بود .

حال رنگ مناسب برای دیوارها سفید براق یا نیمه مات می باشد .

1- رنگ ابزارها و وسایل موجود در آشپزخانه ( یخچال ، لباسشویی ، مایکروویو ، فر توکار ، اجاق ) سفید براق می باشد .

2- رنگ کابینت و ادوات چوبی به رنگ چوب روشن می باشد .

3- رنگ کف نیز به رنگ چوب روشن می باشد .

حال رنگ مناسب برای دیوارها رنگ زرد لیمویی براق روشن می باشد البته برای ابزارها و پنجره موجود باید از سفید براق استفاده شود . اکنون یک آشپزخانه زیبا خلق شده است .

چند نکته مهم را فراموش نکنید :

هرگز از رنگ های پلاستیک ، آکریلیک ، کاغذ دیواری و ... برای آشپزخانه استفاده نکنید.

هرگز از رنگ های تیره برای آشپزخانه استفاده نکنید.

نقاشی منزل قسمت دربهای ورودی

برای نقاشی ساختمان درب ورودی بایستی از رنگ روغنی براق استفاده نمود تا از دوام بالای برخوردار شود. در نقاشی منزل درب ورودی باید از استفاده از رنگ های پایه آب خودداری نمود چراکه در اثر بارش باران و برف ازبین خواهند رفت . بهترین مارک رنگ برای نقاشی ساختمان درب کوچه هادی رنگ می باشد . در انتخاب رنگ نیز باید به تناسب بین رنگ درب کوچه و نمای ساختمان توجه نمود به عنوان مثال درصورتی که نمای ساختمان از سنگ تراولتن باشد بهتر است برای رنگ درب از رنگ کرم استفاده نمود با ابزارهای به رنگ نمای ساختمان .

نقاشی ساختمان پنجره ها و چهارچوب

برای رنگ چارچوب ها و پنجره ها باید از رنگ روغنی استفاده نمود چراکه آنها دائما در تماس با رطوبت ، نور و سایر اشیا می باشند حتی در صورتی که برای خانه از رنگ های پایه آب استفاده شود بازهم باید برای رنگ پنجره ها و چارچوب ها باید از رنگ روغنی استفاده نمود . رنگ های پایه آب در این سطوح به سرعت ازبین خواهند رفت و برای شما جلوه ای نازیبا و هزینه مجدد ایجاد خواهند نمود .

نقاشی ابزارها خانه

در انتخاب رنگ ابزارها باید به باتوجه به رنگ دیوار ، اثاثه ، پوشش کف و پرده ها نوع رنگ را تعیین نمود . به عنوان مثال اگر مبلمان و پرده های شما از رنگ های متمایل به قهوه ای و طلایی است می توانید از رنگ گل بهی یا شکلاتی برای ابزارها استفاده کنید . در صورتی که از کاغذ دیواری برای دیوارها استفاده کنید می توانید از رنگ های هماهنگ با کاغذ دیواری استفاده نماید به عنوان مثال اگر کاغذ دیواری شما دارای الگوی سفید ، کرم و ... باشد می توانید از رنگ سفید برای ابزارها استفاده کنید و زیبایی بی نظیر خلق کنید .

نقاشی ساختمان در تهران

پوششهای سلولوزی در رنگ آمیزی ساختمان

استفاده از این پوشش ها در صورتی پیشنهاد می شود کهنتوان از سه نوع رنگ فوق برای اجرا استفاده نمود . و با توجه به هدف اولیه دکو زیباکه خلق ارزش و فراهم نمودن کاری با کیفیت و بادوام می باشد ، دکو زیبا از اجرای اینپوشش معذور می باشد تماس

30 Aug 2018